آموزش کامپیوتر

ارتقاء سطح دانش در زمینه علم کامپیوتر

آموزش کامپیوتر

ارتقاء سطح دانش در زمینه علم کامپیوتر

آموزش کامپیوتر
بایگانی
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

درس چهارم Access

MK | جمعه, ۴ اسفند ۱۳۹۱، ۰۷:۴۵ ب.ظ
خروج از برنامه Microsoft Access 2007
برای خروج از برنامه2007 Access یکی از دو روش زیر را به کار ببرید.

روش اول: روی دکمه Office کلیک کرده و گزینه Exit Access را انتخاب کنید (شکل2-3)


روش دوم: روی دکمه Close در گوشه ی بالا سمت راست پنچره شروع کار Access کلیک کنید( به شکل 2-2 توجه کنید) .

باز کردن یک بانک اطلاعاتی موجود
برای باز کردن بانک های اطلاعاتی که قبلا ایجاد شده اند یکی از دو روش زیر را به کار ببرید.

روش اول: روی دکمه Office کلیک کرده و گزینه Open را انتخاب کرده (به شکل 2-3 توجه کنید) و در کادر محاوره ای Open نام فایل مورد نظر خود را انتخاب کرده، سپس روی دکمه ی Open کلیک کنید.
روش دوم: در صفحه ی شروع به کار Access ( شکل 2-2) در ستون سمت راست روی گزینه More کلیک کنید تا کادر محاوره ای Open باز شود، سپس نام فایل مورد نظر خود را یافته، آن را انتخاب و روی دکمه ی Open کلیک کنید. (شکل 2-4) کادر محاوره ای Open را نشان می دهد.



آیا میدانید که...
2007 Access پسوند Accdb را برای فایل بانک اطلاعاتی در نظر می گیرد، در حالیکه نسخه های 2002 و 2003 پسوند mdb را به فایل های بانک اطلاعاتی اختصاص می دادند.

نکته: در کادر محاوره ای Open علاوه بر فایلهای Access با پسوند accdb ، می توان فایلهای Access با پسوند mdb (مربوط به نسخه های قبل) را نیز برای باز شدن انتخاب کرد.

باز کردن یک بانک اطلاعاتی که اخیرا باز شده است
برای باز کردن فایل بانک اطلاعاتی که اخیرا از آن استفاده شده است، به یکی از روش زیر عمل کنید:

روش اول:روی دکمه Office کلیک کنید و در منوی باز شده ، در ستون Recent Document روی نام فایل مورد نظر خود کلیک کنید.(به شکل 2-3 توجه کنید).

روش دوم: در صفحه ی شروع به کار 2007 Access در ستون Open recent database ، اسامی فایل های بانک های اطلاعاتی که اخیرا مورد استفاده قرار گرفته اند، نشان داده می شوند، روی فایل مورد نظر خود کلیک کنید( به شکل 2-2 توجه کنید).

باز کردن یک بانک اطلاعاتی نمونه
2007 Access تعدادی بانک اطلاعاتی از پیش ساخته را در مورد موضوعات مختلفی از قبیل مشخصات تماس ها ، مشخصات دانش آموزان ، مشخصات اساتید، پروژه های فروش و غیره در اختیار قرار می دهد. کابر می تواند یکی از الگوها را که با نیاز او مرتبط است، انتخاب کرده و اطلاعات خود را در جداول آن قرار دهد. همچنین در صورتی که ساختار بانک اطلاعاتی مطابق با نیازهای کاربر نباشد، می تواند با ایجاد تغییرات لازم در طراحی جداول آن ، بانک اطلاعاتی را به شکل دلخواه در آورده و از آن استفاده کند.

در صفحه شروع به کار Access طبقه بندی الگوها (Template categories) دیده می شود ( به شکل 2-2 توجه کنید) با انتخاب هر طبقه بندی ، تعدادی الگو در بخش میانی در اختیار قرار می گیرد. یکی از این طبقه بندی ها، طبقه بندی Sample است که شامل یک بانک اطلاعاتی، نمونه با عنوان North Wind می باشد.


باز کردن بانک اطلاعاتی North Wind

برای باز کردن بانک اطلاعاتی North Wind مراحل زیر را دنبال کنید:

در صفحه شروع به کار Access ، از لیست طبقه بندی الگوها (Template categories) ، روی طبقه بندی Sample کلیک کنید.
در بخش میانی نام بانک 2007 North Wind ظاهر می شود ، روی آن کلیک کنید.
در ستون سمت راست گزینه File Name نامی را برای ذخیره بانک اطلاعاتی پیشنهاد می کند، می توانید نام آن را تغییر دهید یا همان نام را بپذیرید. همچنین با کلیک روی دکمه ی .... در مقابل نام فایل ، یک کادر محاوره ای با عنوان File New Database باز خواهد شد، شما می توانید در این کادر محاوره ای مسیر دیگری را برای ذخیره سازی فایل انتخاب کنید.

بعد از تعیین نام و محل ذخیره سازی آن ، روی دکمه ی Create کلیک کنید. به این ترتیب Access با نام مورد نظر شما یک نمونه از بانک اطلاعاتی North Wind را ایجاد و آن را باز می کند.(شکل 2-5)



با یاز شدن بانک اطلاعاتی North Wind ، واسط کاربر بانک اطلاعاتی به (شکل 2-6) ظاهر میشود، برای مشاهده ی اجزای بانک اطلاعاتی روی نوار عمودی سمت چپ با عنوانpane Navigation و یا روی دکمه ی (Shuttle bar) کلیک کنید تا ناحیه ای در سمت چپ برای نمایش و پیمایش اجزاء بانک اطلاعاتی ظاهر شود.



نکته: pane Navigation کادری است که در آن اجزاء بانک اطلاعاتی شامل جداول ، گزارش ها، فرم ها و ... به صورت طبقه بندی شده ، نمایش داده می شوند.

  • MK

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی