آموزش کامپیوتر

ارتقاء سطح دانش در زمینه علم کامپیوتر

آموزش کامپیوتر

ارتقاء سطح دانش در زمینه علم کامپیوتر

آموزش کامپیوتر
بایگانی
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

درس بیست و شش Excel

MK | دوشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۱، ۰۸:۲۳ ب.ظ
روی فلش پایین رونده کنار عنوان " نوع" کلیک کنید. منوی (شکل6-17) مشاهده می شود. همانطور که در شکل مشاهده می شود. گزینه(Select All) در وضعیت انتخاب شده قرار دارد. به این معنی که در این ستون کلیه داده ها نمایش داده شده است.
با کلیک در کادر انتخاب گزینه (Select All)، انتخاب فعلی لغو شده و می توانید تنها گزینه "دولتی" را انتخاب کنید. پس از کلیک روی دکمه Ok ، داده های لیست فیلتر شده و تنها رکوردهایی که از "نوع" دولتی هستند، نمایش داده می شود.

شناسایی اصول کار باSubtotal

از قابلیت Subtotal برای محاسبه زیر مجموع استفاده می شود. روش بکار گیری و مزایای استفاده از آن را با مثالی بررسی می کنیم:
دانش آموزی ساعات مطالعه چهار درس خود را در تاریخ های مختلف در جدول ( شکل6-18) ثبت کرده است. با استفاده از Subtotal مجموع ساعات مطالعه هر روز و جمع کل ساعات مطالعه این دانش آموز را محاسبه می کنیم. از آنجا که قرار است زیر مجموع برای هر روز محاسبه شود، ابتدا لیست را براساس ستون تاریخ مرتب می کنیم.


یکی از سلول های لیست را انتخاب کرده و روی دکمه Subtotal کلیک می کنیم ( شکل 6-19).


کادر Subtotal باز می شود ( شکل 6-20).


تنظیمات پیش فرض این کادر حاکی از آن است که جمع ساعات مطالعه هر روز محاسبه شده و در زیر داده های همان روز نمایش داده می شود.

این تنظیمات را با کلیک روی دکمه Ok تایید می کنیم . لیست به صورت ( شکل 6-21) دیده می شود.


همانطور که در ( شکل 6-21) مشاهده می کنید، لیست براساس ستون تاریخ گروه بندی شده و یک ردیف با عنوان Total برای نمایش مجموع ساعات مطالعه هر روز در زیر هر گروه اضافه شده است. آخرین ردیف لیست به جمع کل ساعات مطالعه اختصاص دارد که تحت عنوان Grand Total دیده می شود.
به سمت راست شکل دقت کنید. هر گروه دارای یک علامت – است که از آن برای بستن ( جمع کردن) گروه استفاده می شود. با کلیک روی این علامت ، تنها مجموع محاسبه شده هر گروه دیده می شود .
(شکل 6-22).


برای برداشتن Subtotal ، روی یکی از سلول های لیست کلیک کرده و پس از باز کردن کادر Subtotal ، روی دکمه Remove All کلیک کنید (شکل 6-20).
 

  • MK

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی