آموزش کامپیوتر

ارتقاء سطح دانش در زمینه علم کامپیوتر

آموزش کامپیوتر

ارتقاء سطح دانش در زمینه علم کامپیوتر

آموزش کامپیوتر
بایگانی
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

درس بیست و نه Excel

MK | دوشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۱، ۰۸:۳۲ ب.ظ
حذف ناحیه چاپ

برای حذف ناحیه چاپ تعیین شده (لغو عملیات فوق) ، از منویPrint Area ، گزینه Clear Print Area را انتخاب کنید.

آیا میدانید که...

در صورت لزوم می توانید ناحیه جدیدی را به ناحیه چاپ تعیین شده اضافه کنید.
ناحیه جدید را انتخاب کنبد.

روی دکمه Print Area کلیک کنید. مشاهده می شود که گزینه Add to Print Area به گزینه های این منو اضافه شده است (چون قبلا یک ناحیه چاپ تعریف شده است).

گزینه Add to Print Area را انتخاب کنید تا ناحیه انتخاب شده به ناحیه چاپ قبلی اضافه شود( شکل 7-2)



ایجاد کنترل Page Break

همانطور که می دانید هر Sheet قادر به نگهداری حجم وسیعی از اطلاعات است که ممکن است در قالب چندین برگه کاغذ به چاپ رسد. Excel بطور خودکار اطلاعات هر Sheet را بر طبق ابعاد کاغذ تعیین شده، صفحه بندی می کند. یعنی بخشی از اطلاعات که در کاغذ اول جا نگیرد، در کاغذ دوم چاپ خواهد شد. مرز بین این صفحات توسط Page Break مشخص می شود.
اکنون حالتی را در نظر بگیرید که اطلاعاتی را در کنار هم وارد کرده ایم و ممکن است کل این اطلاعات به راحتی در یک صفحه کاغذ چاپ شود. اما مایل هستیم آنها را در دو صفحه چاپ کنیم در صورتی که در وضعیت نمایش آن تغییری حاصل نشود. در چنین مواردی از تعریف Page Break استفاده می کنیم. مراحل انجام این عملیات را با مثالی طی می کنیم.

لیست(شکل 7-3) را در نظر بگیرید. Page Break فعلی این Sheet که به طور پیش فرض توسط Excel تعیین شده است. در شکل مشاهده می شود(جهت این صفحه افقی است). قصد داریم این لیست را که در حال حاضر، در یک صفحه چاپ می شود، در دو صفحه چاپ کنیم به طوری که از ستون ردیف تا ستون تعداد فرزندان در یک صفحه و سایر ستون ها در صفحه دوم چاپ شوند. مراحل زیر را طی می کنیم:





سلولی را که بعنوان اولین سلول صفحه دوم در نظر داریم انتخاب می کنیم. در این مثال باید سلول حاوی " روزهای کارکرد" انتخاب شود.
در تب Page Layout ، گروهPage Setup ، روی دکمه Breaks کلیک کرده و از منوی باز شده، گزینه Insert Page Break را انتخاب می کنیم( شکل 7-4).



به این ترتیب در این محل یک Page Break جدید ایجاد می شود( شکل 7-5).


حذف Page Break
برای حذف Page Break های ایجاد شده، ابتدا سلول اول صفحه دوم را انتخاب می کنیم تا مشخص شود که قصد حذف کدام Page Break را داریم. سپس از منوی Breaks گزینه Remove Page Break را انتخاب می کنیم( شکل 7-4). گزینه Reset All Page Breaks کلیه Page Break های موجود را حذف می کند.


آیا میدانید که...
در محیط Excel 2007 سه حالت مختلف برای نمایش Sheet وجود دارد:


Normal: حالت پیش فرض نمایش- در این حالت تفکیک صفحات، شماره صفحات و حاشیه آنها دیده نمی شود و فقط اطلاعات Sheet نمایش داده می شود.

Page Layout: نمایش صفحه بندی- در این حالت نمایش ، حاشیه صفحات نیز دیده می شود.

Page Break Preview : پیش نمایش Page Break – در این حالت کلیه Page Break ها توسط خط چین مشخص شده و شماره صفحات در آنها دیده می شود.
این سه حالت را توسط گزینه های آنها در تبView، گروه Workbook Views انتخاب می کنیم.( شکل7-6)


    

  • MK

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی