آموزش کامپیوتر

ارتقاء سطح دانش در زمینه علم کامپیوتر

آموزش کامپیوتر

ارتقاء سطح دانش در زمینه علم کامپیوتر

آموزش کامپیوتر
بایگانی
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

درس بیست و یک Excel

MK | دوشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۱، ۰۸:۰۴ ب.ظ
تغییر رنگ
پس از انتخاب سبک نمودار، می توانید رنگ اجزای نمودار را نیز تغییر دهید. در نمودار ستونی مثال قبل، رنگ سه قسمت مختلف نمودار را می توان تغییر داد، محدوده نمودار (Chart Area)، زمینه نمودار(Wall)، سری داده ها (Data Series)که در نمودار ستونی ، با ستون ها نمایش داده می شوند. برای تعیین رنگ هر یک از این بخش ها، مراحل زیر را طی کنید:
روی نمودار، بخش مورد نظر را انتخاب کنید(محدوده نمودار، زمینه نمودار و یا سری داده ها).
در تب Format، گروه Shape Styles، روی دکمه Shape Fill کلیک کنید تا منوی آن باز شود ( شکل 5-11).



رنگ مورد نظر را انتخاب کنید.

هر یک از سه بخش نامبرده در نمودار می توانند دارای دور خط را نیز می توان به دلخواه تعیین کرد. مشابه مراحل فوق را طی کرده و در مرحله 2 روی دکمه Shape Outline کلیک کنید( شکل 5-12). در منوی باز شده، امکانات قالب بندی دور خط مشاهده می شود. علاوه بر تغییر رنگ دور خط، نوع و ضخامت خطوط را نیز می توان تعیین کرد
( شکل 5-12).



برای جذابتر شدن شکل نمودار ، می توانید از افکت های سایه، انعکاس، شیشه و ... استفاده کنید. در مرحله 2 از مراحل پیش روی دکمه Shape Effects کلیک کنید تا منوی آن باز شود( شکل 5-13). سپس یکی از افکت های موجود را انتخاب کنید.( شکل 5-14) نمونه ای از قالب بندی های ذکر شده را نشان می دهد.



آیا میدانید که...
ایجاد کادر راهنمای نمودار و مشخصات متن آن قابل تغییر است.

تغییر اندازه کادر را هنمایی نمودار
ابتدا با ماوس روی راهنما کلیک کنید تا انتخاب شود. سپس دستگیره های اطراف آن( شکل 5-15) را با ماوس بکشید تا اندازه مورد نظر بدست آید.



تغییر مشخصات متن راهنمای نمودار
پس از اینکه راهنمای نمودار را انتخاب کردید، مانند متن درون سلول، با استفاده از تب Home و امکاناتآن می توانید متن موجود را قالب بندی کنید.

  • MK

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی