آموزش کامپیوتر

ارتقاء سطح دانش در زمینه علم کامپیوتر

آموزش کامپیوتر

ارتقاء سطح دانش در زمینه علم کامپیوتر

آموزش کامپیوتر
بایگانی
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

درس سی Excel

MK | دوشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۱، ۰۸:۳۶ ب.ظ
در صورتی که هیچ یک از حاشیه های جدول 7-1 مورد نظر نباشد. می توان با انتخاب آخرین گزینه منو (Custom Margins...) کادر Page Setup را باز کرده و اندازه مورد نظر را وارد کرد(شکل 7-8). واحد اعداد در این قسمت سانتی متر است .



یکی دیگر از تنظیمات مهم صفحه تعیین جهت یک Sheet هم به صورت عمودی و هم به صورت افقی قابل چاپ می باشند. برای تعیین جهت صفحه در تب Page Setup روی دکمه Orientation کلیک کنید(شکل 7-9). گزینه Portrait کاغذ را عمودی و گزینه Landscape آن را افقی می کند.



شناسایی اصول اضافه کردن Print Title وخطوط راهنما


اضافه کردن Print Title

هنگامی که لیست های بزرگ اطلاعات را چاپ می کنیم در صورتی که بیش از یک برگه کاغذ برای چاپ آنها مورد استفاده قرارگیرد. لازم است عناوین لیست در سایر صفحات نیز تکرار شود به عنوان مثال لیستی حاوی ستون های زیر را در نظر بگیرید:



اگر صفحه چاپی
دوم این لیست فاقد عنوان ستون باشد. تشخیص تلفن منزل ، تلفن محل کار و شماره دورنگار مشکل خواهد بود. چون داده های این ستون ها از یک جنس بوده و بسیار شبیه هم هستند.
مثال فوق را در نظر گرفته و مراحل تعیین تیتر چاپ را به ترتیب زیر طی می کنیم:
1- در تب
Page Layout، گروه Page Setup روی دکمه Print Titles کلیک می کنیم(شکل 7-10).



2- تب Sheet در کادر Page Setup باز می شود (شکل 7-11). در این کادر از بخش Print titles استفاده می کنیم این بخش دارای دو گزینه است (جدول 7-2)



3- در کادر Rows to repeat at top کلیک کرده و سپس روی شماره سطر تیتر مورد نظر در sheet کلیک می کنیم تا آدرس آن بطور خودکار در این کادر قرار گیرد . به این ترتیب یک سطر را بعنوان تیتر چاپ تعیین کرده ایم.



4- هنگام چاپ sheet مشاهده می کنیم که این سطر در بالای لیست کلیه صفحات چاپ می شود.

چاپ خطوط راهنما
خطوط خاکستری رنگی که بعنوان کادر اطراف سلول در Sheet مشاهده می کنیم . بطور پیش فرض چاپ نمی شوند. برای چاپ این خطوط در تب Page Layout گروه sheet Options گزینه Print از قسمت gridlines را انتخاب می کنیم (شکل 7-12).



 


  • MK

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی