آموزش کامپیوتر

ارتقاء سطح دانش در زمینه علم کامپیوتر

آموزش کامپیوتر

ارتقاء سطح دانش در زمینه علم کامپیوتر

آموزش کامپیوتر
بایگانی
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

درس سی و یک Excel

MK | جمعه, ۴ اسفند ۱۳۹۱، ۰۷:۱۳ ب.ظ
مقیاس چاپ نیز قابل تغییر است . پیش فرض این مقدار 100 درصد بوده و با تغییر آن به راحتی می توانید اطلاعات را بزرگتر یا کوچکتر از اندازه واقعی چاپ کنید. برای این منظور از کادر Scaleدر تب Page Layout استفاده کنید ( شکل 7-14).



شناسایی اصول استفاده از پیش نمایش چاپ

پیش از چاپ Sheet بهتر است پیش نمایشی از آن را مشاهده کرده و تنظیمات انجام شده را کنترل کنید. برای این منظور از قابلیت Print Preview استفاده می کنیم. روی دکمه Office کلیک کرده و از منوی باز شده، گزینه Print و از زیر مجموعه های آن، گزینه Print Preview را انتخاب کنید. (شکل 7-15).



پس از انتخاب این گزینه، Excel وارد محیط پیش نمایش چاپ شده و صفحه اول چاپی را نشان می دهد ( شکل 7-16). در این محیط ، تنها تب Print Preview وجود دارد که امکاناتی جهت دسترسی به Page Setup ، تنظیم حاشیه ، مشاهده سایر صفحات و ... ارائه می دهد.(شکل 7-16)



برای خارج شدن از محیط Print Preview در تب Print Preview روی دکمه Close Print Preview کلیک کنید ( شکل 7-16).

چاپ Sheet
برای چاپ فایل از گزینه Print استفاده می کنیم: روی دکمه Office کلیک کرده و از زیر مجموعه های Print، گزینه Print را انتخاب کنید ( شکل 7-17). کادر Print باز می شود ( شکل 7-18). اجزا این کادر در (جدول 7-3) شرح داده شده است.





بیشتر بدانیم...
آیا چاپ سر ستون ها و سر سطر ها امکان پذیر است؟
بله
برای این منظور در تب Page Layout، گروه Sheet Options ، گزینه Print تحت عنوان Headings را انتخاب کنید (شکل 7-19) . به این ترتیب نام ستون ها و شماره سطر های جدول نیز چاپ خواهد شد.


چگونه می توان از چاپ پیغام ها خطای فرمول نویسی جلوگیری کرد؟
این تنظیم در کادر Page Setup قرار دارد. مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:


روی دکمه Page Setup کلیک کنید ( شکل 7-20) تا کادر آن باز شود.


تب Sheet را فعال کنید ( شکل 7-21).


از منوی Cell error as ، گزینه Blank را انتخاب کنید.

آیا هنگام چاپ می توان تنظیمی انجام داد که جدول داده ها دقیقا در مرکز صفحه چاپ شود ؟ بله .
برای انجام این تنظیم از تب Margin در کادر Page Setup استفاده می کنیم ( شکل 7-22). پس از باز کردن این تب ، از دو گزینه Horizontally و Vertically برای وسط قرار دادن افقی و عمودی جدول استفاده کنید.





دکمه Background در گروه Page Setup چه عملی انجام می دهد( شکل 7-23 )؟



با استفاده از این دکمه ، می توانیم یک تصویر دلخواه را به عنوان طرح پس زمینه Sheet قرار ذهیم. این تصویر فضای سفید Sheet را پر می کند. پس از کلیک روی دکمه Background ، کادر Sheet Background باز شده ( شکل 7-24) و می توان تصویر مورد نظر را انتخاب کرد.




ترتیب چاپ صفحات یک Sheet چگونه است؟ بعد از چاپ صفحه اول ، صفحه کناری چاپ می شود یا صفحه پایینی ؟
این که بعد از چاپ صفحه اول ، کدام صفحه چاپ می شود، به تنظیم موجود در کادر Page Setup بستگی دارد. در تب Sheet ، دو گزینه در قسمت Page order ، ترتیب چاپ صفحات را مانند شکل تعیین می کنند ( شکل 7-25):


Down, Then over : بعد از صفحه اول ، صفحات پایینی چاپ می شوند ( تا جایی که اطلاعات وجود داشته باشد)، سپس صفحه کنار صفحه اول و به همین ترتیب

Over, Then down : بعد از صفحه اول ، صفحات کناری چاپ می شوند ( تا جایی که اطلاعات وجود داشته باشد)، سپس صفحه پایین صفحه اول و به همین ترتیب


 

  • MK

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی